loading...
کلوب دوستانه
امیر حسین یعقوبی بازدید : 329 دوشنبه 15 خرداد 1391 نظرات (0)
داستان زیبای پری دریایی

جهت مطالعه ی داستان به ادامه مطلب مراجعه کنید EXlimooblog.comEX

روزی روزگاری در سرزمین زیر دریایی كوچك به نام آریل زندگی می كرد . آریل هر روز درباره ی دنیای بالای دریا فكر می كرد و حسرت می خورد و با خود می گفت : ای كاش به جای پر ی دریایی من هم یك انسان بودم . پدر آریل كه شاه تریتون نام داشت خبر دار شد كه آریل بدون اجازه روی سطح آب شنا كرده است . با وجود اینكه این كار قبلا ممنوع شده بود شاه به مشاور دربار خرچنگ سباستین دستور داد : مواظب آریل باش . او اجازه ندارد كه به هیچ انسانی نزدیك شود !

اما سباستین نتوانست مانع آریل شود . تا این كه یك روز آریل خود را به یك كشتی در حال حركت رساند . درون كشتی شاهزاده ای به نام اریك نظر آریل را به خود جلب كرد و همچنان كه آریل از دور مراقب وی بود طوفان شدیدی در گرفت و آریل دید كه شاهزاده اریك از كشتی به بیرون پرتاب شد . آریل بهت زده فریاد كشید : الان نجاتش می دهم آریل شاهزاده را از لا به لای امواج پیدا كرد و او را سالم بیرون كشید .

و قبل از اینكه اریك به هوش بیاید آواز بسیار زیبایی برایش خواند . مدتی بعد از بازگشت آریل به سر زمین زیر دریا اریك صدای زیبای آریل را در رویاهای خود به خاطر آورد . از طرفی شاه تریتون هم بار دیگر متوجه نافرمانی آریل شد . با عصبانیت فریاد زد : مگر من به تو نگفته بودم از انسان ها دوری كن !

آریل پاسخ داد : اما پدر من فقط می خواستم به او كمك كنم ! آریل می خواست كه دوباره شاهزاده را ببیند به همین خاطر روز بعد نزد جادوگر بدجنس در یا به نام ارسولا رفت . ارسولا قول داد كه آریل را به شكل انسان درآورد و در ازای آن به آریل گفت : باید صدایت را به من بدهی و اگر شاهزاده مورد نظرت تا سه روز به تو اظهار علاقه نكند صدای تو مال من خواهد شد .

آریل با خواسته ارسولا موافقت كرد و صدایش را به او داد . آریل فورا پس از قبول شرایط ارسولا پاهایی شبیه انسان پیدا كرد و دیگر نتوانست شنا كند . سباستین و فلاندر به او كمك كردند تا خود را به ساحل برساند . وقتی شاهزاده اریك آریل را در ساحل دید نمی دانست كه او چه كسی است و چه نام دارد . بنابراین از او پرسید تو نمی توانی صحبت كنی ؟! پس بگذار تا كمكت كنم .

من تو را به قصر خود خواهم برد . در دومین روز دیدار آریل ، شاهزاده اریك وی را برای بازدید از قلمرو پادشاهی خود به گردش برد . آنها روی دریاچه مشغول قایق سواری در فضایی خیال انگیز بودند اما قبل از اینكه اریك بتواند به آریل اظهار علاقه كند مارماهی های بدجنس ارسولا قایق را واژگون كردند .

ارسولا میدانست كه این مشكل فقط به دست خودش حل خواهد شد . بنابراین خودش را به شكل دختر زیبایی به نام ونسا در آرود و صدای آریل را هم به همان شكل درون صدفی جا سازی كرد و بر گردنش آویخت . به محض اینكه اریك آن صدای آشنا را شنید مبهوت و از خودبی خودشد و قبول كرد كه همان روز روی عرشه كشتی با ونسا ازدواج كند .

یك فوك آبی به نام اسكاتل كه از دوستان آریل بود تصمیم گرفت كه حفه ی ارسولا را بر ملا كند . او به همراه گروهی از پرندگان و جانوران مختلف دریایی به قصد متوقف كردن مراسم عروسی به سوی كشتی حركت كردند . آنها با هم درگیر شدند و در این میان گردنبند ونسا از گردنش پاره شد .

بدین وسیله اریك از طلسم جادوگر آزاد شد و آریل نیز صدای خود را باز یافت و حالا او می توانست به اریك بگوید كه واقعا چه كسی است . اما درست همان موقع آفتاب غروب كرد آریل به شكل پری دریایی در آمد . جادوگر دریا ظاهر شد و آریل را به زور از روی عرشه كشتی گرفت و به زیر آبها فرو برد .

اریك ارسولا را دنبال كرد و با تمام توان جسمی و ذهنی خود باارسولا جنگید و بالاخره او را نابود كرد و آریل نزد پدرش به سرزمین زیر دریا بازگشت ولی او بسیار غمگین بود چوناو و شاهزاده مورد علاقه اش دیگر نمی توانستند هیچ وقت با هم باشند . حتی شاه تریتون هم متوجه شد كه آریل تا چه حد غمگین است و از سباستین پرسید آریل واقعا به شاهزاده علاقه مند است . اینطور نیست ؟!

و سباستین سرش را به علامت تایید تكان داد و آنگاه شاه تریتون فهمید كه چكار باید بكند . پادشاه دریا عصای سه شاخه ی خود را تكان داد و آریل مجددا به انسان تبدیل شد و خیلی زود مراسم مجلل عروسی روی عرشه كشتی برگزار شد . آریل با دوستان زیر دریا خداحافظی كرد . او و شاهزاده برای همیشه در كنار هم زندگی كردند و آرزوی پری كوچك سرانجام به حقیقت پیوست .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تابلو روان

    Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 56
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 155
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 260
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 433
  • بازدید ماه : 433
  • بازدید سال : 8,822
  • بازدید کلی : 95,971
  • کدهای اختصاصی